چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجلس با تأیید خبر استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری از سوی دولت گفت: اگر مذاکرات ما با دولت برای یافتن یک راه‌حل مرضی الطرفین به نتیجه نرسد طبق قانون موظفیم تقاضای استرداد دولت را در مجلس مطرح کرده و به رأی بگذاریم.

غلامعلی حداد عادل در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود علت تقاضای این استرداد را نگرانی دولت از بار مالی این لایحه عنوان کرد و افزود: مجلس نیز مایل نیست که قانونی را تصویب کند که بار مالی بیش از توان دولت داشته باشد و یا آنکه دولت موفق به اجرای آن نشود. وی از ادامه مذاکرات با دولت در این زمینه خبر داد و افزود: نگرانی‌های دولت را در این زمینه خالی از وجه نمی‌دانیم.
در ادامه کنفرانس حداد عادل با اشاره به اینکه تا به حال دو نامه به رئیس‌جمهور برای تسریع در تقدیم لایحه بودجه نوشته‌ام گفت: لایحه بودجة 86 یکشنبه هفته آتی تقدیم مجلس می‌شود که تنها چند روز دیرتر از پارسال است.
اهداف تلاطم اقتصادی
شکی نیست عده‌ای سودجو با ایجاد تلاطم در فضای اقتصادی بخواهند رابطه دولت و مجلس را برهم زنند .
 به گزارش ایسنا، حداد عادل درباره‌گرانی قیمت مسکن و احتمال وجود دست‌های پشت پرده، اظهار داشت: در این که ممکن است برخی از افراد سودجو یا توطئه‌گر بخواهند در فضای اقتصادی کشور تلاطم ایجاد کرده و باعث نگرانی مردم شده و رابطه  ملت و دولت را برهم زنند، شکی نیست. یعنی چنین احتمالی داده می‌شود.
رئیس مجلس تصریح کرد: اگر دولت اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار مجلس بگذارد قطعاً مجلس با دولت همکاری خواهد کرد، اما مهم این است که مجلس معتقد است در کنار این پیگیری‌ها باید بحث‌های کارشناسی‌تر و گسترده‌تری در زمینه ساخت و ساز مسکن نسبت به عرضه و تقاضا، قیمت مصالح ساختمانی، عوارضی که به ساختمان تعلق می‌گیرد، تفاوت وضع تهران و شهرستان‌ها و غیره ملحوظ شود.
 وی با بیان این‌که دولت مدت‌هاست درصدد تدوین لایحه‌ای جهت کاهش فشار مسکن بر دوش طبقات کم درآمد است، افزود: منتظر هستیم این لایحه به مجلس بیاید، ما در بررسی و تصویب این لایحه و نیز نظارت و پیگیری دست‌های پنهانی که باعث صعود بی‌رویه‌ قیمت مسکن می‌شود آماده‌  همکاری با دولت هستیم.  حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا احتمال عدم تصویب کلیات لایحه بودجه در سال جاری وجود دارد یا خیر؟ با بیان این‌که شرایط حادی در رابطه‌ مجلس و دولت در فضای مجلس حاکم نیست، گفت: همان استقلال مجلس و دولت گاهی خود را در توافق و گاهی در تغایر دیدگاه‌ها نشان می‌دهد.
رئیس مجلس تأکید کرد: برخی از نمایندگان مجلس تمایل دارند که قیمت نفت را کمتر از 45 دلار بگیرند، ولی باید برای نظر نهایی، رای‌گیری شود.
حل  موضوع هسته‌‌ای از طریق مذاکره
خبرنگاری از رئیس مجلس سوال کرد که غرب، تحرکات گسترده‌ای برای تحریم ایران آغاز کرده است، ایران در فرصت باقی‌مانده چه تمهیداتی اندیشیده‌ است که حداد عادل جواب داد: همه‌ ما تلاش می‌کنیم تا موضوع هسته‌‌ای ایران از طریق مذاکره دنبال شود، چون راه حل منطقی را مذاکره می‌دانیم.
 اما اگر طرف مقابله‌مان که آمریکاست بخواهد ملت ایران را از حق قانونی و طبیعی خود محروم کند، ما باید بر سر حق خود پافشاری کنیم.  رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در آن صورت، در مقابل اعمال فشارهای آمریکا، ملت با دولت همکاری می‌کند و دولت نیز راه‌حل‌های خاصی که طراحی کرده را به مرحله اجرا می‌گذارد. ولی همانطوری که بارها در داخل و خارج گفته شده، سلاح تحریم، سلاح موثر و کارسازی نیست و مسلماً  در برابر‌ ملتی که خواهان حق خودش است،‌ تحریم نمی‌تواند مؤثر باشد.
کد خبر 13614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز